Working papers Forfattere "Tangkjær, Christian"
Viser 1-3 af i alt 3
-
A Sociological Approach to Managerial TechnoloyThygesen, Niels Thyge; Tangkjær, Christian (København, 2005)[Flere oplysninger][Færre oplysninger]
Resume: The relevance of technologies in management and organizational analysis is well accepted in theory, if not by managers themselves. But the way technologies allow us to observe has not yet been explored. This is because many accounts of technologies neglect, if not the constitutive nature of technologies, then at least their observational potential. In particular, this article argues, technologies work by setting the scene of observation for the manager. In order to handle that challenge, management must be a matter of `managination`, that is, second order observation. Keywords: management, observation, reproduction, steering, technology. URI: http://hdl.handle.net/10398/6354 Filer i denne post: 1
wp20-2005.pdf (294.0Kb) -
branding af nationer, regioner og byerBuhl Pedersen, Søren; Tangkjær, Christian; Linde-Lauersen, Anders (København, 2003)[Flere oplysninger][Færre oplysninger]
Resume: De seneste årtier har brand management og branding strategier fået større og større prioritet for organisationer i deres bestræbelser på at positionere sig på markedet. Det gælder først og fremmest kommercielt drevne organisationer, men i stadig større grad er også politisk styrede organisationer blevet opmærksomme på vigtigheden af at have et stærkt brand. De seneste år har branding imidlertid bevæget sig ind i andre politiske felter, nemlig branding af steder, som byen, regionen og nationen – ja, selv en supranational størrelser som EU bliver brandet. Byer, regioner og nationer indretter sig i stigende grad efter markedets krav om på den ene side konkret organisering af for eksempel arbejdskraft og økonomi, og på den anden side fortællinger om oplevelser, værdier og erfaringer som knytter sig til disse steder. Derfor er disse territoriale enheder begyndt at formulere sig selv som attraktive brands, der profilerer stedernes særlige kvaliteter. Nærværende paper forsøger at analysere profileringen af steder som en praksis der balancerer mellem bordering og branding som to parallelle logikker. Det er hypotesen, at forholdet mellem disse logikker kan aflæses i den måde, som forskellige brands fremstiller steder med både sentimentalitet og ironi. Anvendelsen af dette perspektiv indbærer, at der tænkes en direkte sammenhæng mellem de former for organisering, som præger nationer, byer og regioner, og den måde som disse steder symboliseres gennem brands. Paperet falder i to sektioner: én om vilkårene for branding som symbolsk praksis under det globale, og én om den reelle organisering, som de bestemte symbolske former er udtryk for. URI: http://hdl.handle.net/10398/6326 Filer i denne post: 1
wp4-2003sbpctall.pdf (1.804Mb) -
the importance of "open house strategyTangkjær, Christian (København, 1999)[Flere oplysninger][Færre oplysninger]
Viser 1-3 af i alt 3