Modeller for ankomstprocesser

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Modeller for ankomstprocesser

Vis flere oplysninger

Titel: Modeller for ankomstprocesser
Forfatter: Bentzen, Eric
Resume: Serviceydelser er en ydelser mange virksomheder, store som små, tilbyder deres kunder. Efterspørgslen efter en serviceydelse vil opstå mere eller mindre tilfældigt i løbet af en arbejdsdag, og set fra virksomhedens side vil den kunne kategoriseres efter kundernes ankomstmønster, ventetiden i køen, serviceopgaven og endelig hvornår man forlader køen. Den simple struktur i et køsystem kan betragtes som en proces hvor kunder udefra ankommer til en ydelse de efterspørger. Hvis ydelsen er optaget, må kunden vente indtil de kan blive serviceret. I det følgende vil vi se på strukturen: Ankomstproces -> køstruktur -> serviceproces
URI: http://hdl.handle.net/10398/6289
Dato: 2007-12-11

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Filer Størrelse Format Vis
wp2007-01.pdf 198.8Kb PDF Vis/Åbn

Dette dokument findes i følgende samling(er)

Vis flere oplysninger