Modeller for ankomstprocesser

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Modeller for ankomstprocesser

Show full item record

Title: Modeller for ankomstprocesser
Author: Bentzen, Eric
Abstract: Serviceydelser er en ydelser mange virksomheder, store som små, tilbyder deres kunder. Efterspørgslen efter en serviceydelse vil opstå mere eller mindre tilfældigt i løbet af en arbejdsdag, og set fra virksomhedens side vil den kunne kategoriseres efter kundernes ankomstmønster, ventetiden i køen, serviceopgaven og endelig hvornår man forlader køen. Den simple struktur i et køsystem kan betragtes som en proces hvor kunder udefra ankommer til en ydelse de efterspørger. Hvis ydelsen er optaget, må kunden vente indtil de kan blive serviceret. I det følgende vil vi se på strukturen: Ankomstproces -> køstruktur -> serviceproces
URI: http://hdl.handle.net/10398/6289
Date: 2007-12-11

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Files Size Format View
wp2007-01.pdf 198.8Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record