Modeller for ankomstprocesser

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Modeller for ankomstprocesser

Show simple item record

dc.contributor.author Bentzen, Eric en_US
dc.date.accessioned 2009-02-04T10:23:24Z
dc.date.available 2009-02-04T10:23:24Z
dc.date.issued 2007-12-11T00:00:00Z en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10398/6289
dc.description.abstract Serviceydelser er en ydelser mange virksomheder, store som små, tilbyder deres kunder. Efterspørgslen efter en serviceydelse vil opstå mere eller mindre tilfældigt i løbet af en arbejdsdag, og set fra virksomhedens side vil den kunne kategoriseres efter kundernes ankomstmønster, ventetiden i køen, serviceopgaven og endelig hvornår man forlader køen. Den simple struktur i et køsystem kan betragtes som en proces hvor kunder udefra ankommer til en ydelse de efterspørger. Hvis ydelsen er optaget, må kunden vente indtil de kan blive serviceret. I det følgende vil vi se på strukturen: Ankomstproces -> køstruktur -> serviceproces en_US
dc.format.extent 20 s. en_US
dc.language dan en_US
dc.relation.ispartofseries Working paper;2007-1 en_US
dc.title Modeller for ankomstprocesser en_US
dc.type wp en_US
dc.accessionstatus modt07dec11 nijemo en_US
dc.contributor.corporation Copenhagen Business School. CBS en_US
dc.contributor.department Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi en_US
dc.contributor.departmentshort PEØ en_US
dc.contributor.departmentuk Department of Operations Management en_US
dc.contributor.departmentukshort OM en_US
dc.idnumber x656555849 en_US
dc.publisher.city København en_US
dc.publisher.year 2007 en_US


Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Files Size Format View
wp2007-01.pdf 198.8Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record