Personale-politiske strategier for it-anvendelsen i undervisningssektoren

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Personale-politiske strategier for it-anvendelsen i undervisningssektoren

Vis flere oplysninger

Titel: Personale-politiske strategier for it-anvendelsen i undervisningssektoren
Sammenfatning og perspektiver
Forfatter: Viborg Andersen, Kim
Resume: Brugerne af de danske uddannelsesinstitutionernes hjemmesider er slet ikke tilfredse. Bedst på Nettet har gennem de sidste fem år placeret institutionernes hjemmesider nederst, når det kom til både brugervenlighed og kvaliteten af betjeningen. Alligevel viser en helt ny undersøgelse fra CBS, at lederne af de selv samme institutioner endog er meget optimistiske og tilfredse, når de skal evaluere medarbejdernes it-kompetencer og anvendelsen af dem. "Det er et meget tankevækkende paradoks, som undersøgelsen viser, når vi sammenligner den med brugernes hårde dom de sidste 5 år. Noget kunne tyde på, at der er store udfordringer for lederne med at koble brugernes oplevelse af hjemmesiderne og de kompetencer som medarbejderne har sammen. Det entydigt positive billede af it-kompetencerne som vores undersøgelse afdækker kan tolkes positivt; at der er håb forude, men også negativt; at der mangler informationskanaler til lederne, der hjælpe dem med at vurdere, hvordan det står til med medarbejdernes reele it-kompetencer," fastslår professor Kim Viborg Andersen, der er ophavsmand til undersøgelsen. Der har medvirket over 700 ledere fra folkeskolerne, erhvervsskolerne og de videregående uddannelsesinstitutioner i undersøgelsen.
URI: http://hdl.handle.net/10398/6472
Dato: 2006-01-16

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Filer Størrelse Format Vis
02_2006.pdf 217.0Kb PDF Vis/Åbn

Dette dokument findes i følgende samling(er)

Vis flere oplysninger