Pædagogisk selvtræning for lærere og studerende

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Pædagogisk selvtræning for lærere og studerende

Show simple item record

dc.contributor.author Agersnap, Flemming en_US
dc.contributor.author Witfelt, Claus en_US
dc.contributor.author Löfvall, Steffen en_US
dc.contributor.author Find, Anders en_US
dc.date.accessioned 2009-02-04T10:24:22Z
dc.date.available 2009-02-04T10:24:22Z
dc.date.issued 2004-01-21T00:00:00Z en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10398/6691
dc.description.abstract I dette working paper præsenteres og diskuteres et e-læringskoncept: Pædagogisk Selvtræning. Først vises den medietekniske udformning. Dernæst præsenteres et læringsteoretisk grundlag for konceptet ud fra K. Illeris, 2001. Det starter ud fra de læringsprocesser (kognitive, psykodynamiske og sociale), som foregår i brugere af konceptet, lærere så vel som studerende. Ud fra denne model diskuteres, hvordan denne viden kan være vejledende for lærerens resp. den studerendes direkte aktivitet i klasselokalet. Problemet for brugeren (en lærer eller en student) er dels at diagnosticere situationen på holdet, ved eksamen e.l. og dels at finde/vælge en reaktionsmåde, der er relevant hertil. Det er disse kompetencer, Pædagogisk Selvtræning søger at udvikle. Til sidst diskuteres, hvordan Pædagogisk Selvtræning kan videreudvikles og indplaceres ift. andre, fx IT-baserede undervisningsformer. en_US
dc.format.extent 23 s. en_US
dc.language dan en_US
dc.relation.ispartofseries Working paper;2003-20 en_US
dc.subject.other pædagogik en_US
dc.subject.other e-learning en_US
dc.subject.other informationsteknologi-undervisning en_US
dc.subject.other læring en_US
dc.title Pædagogisk selvtræning for lærere og studerende en_US
dc.type wp en_US
dc.accessionstatus modt04jan21 mielmo en_US
dc.contributor.corporation Copenhagen Business School. CBS en_US
dc.contributor.department Institut for Organisation og Arbejdssociologi en_US
dc.contributor.departmentshort IOA en_US
dc.contributor.departmentuk Department of Organization and Industrial Sociology en_US
dc.contributor.departmentukshort OIS
dc.idnumber x656378491 en_US
dc.publisher.city København en_US
dc.publisher.year 2003 en_US


Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Files Size Format View
dokument 20.pdf 798.9Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record