Viden og Læring

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Viden og Læring

Show simple item record

dc.contributor.author Bordum, Anders en_US
dc.date.accessioned 2009-02-04T10:28:06Z
dc.date.available 2009-02-04T10:28:06Z
dc.date.issued 2005-01-31T00:00:00Z en_US
dc.identifier.isbn 8799022443 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10398/7673
dc.description.abstract Jeg vil i denne sammenhæng præsentere en fortolkning af hvordan Jürgen Habermas i forhold til klassisk epistemologi forstår viden og læring. Jeg vil argumentere for at vi i videnssamfundet har brug for den realistiske diskursbaserede model for videnstestning og vidensdannelse Habermas repræsenterer. Endvidere vil jeg ved at rekonstruere Habermas’ position med overbevisningen og propositionen som omdrejningspunkt vise at Habermas teori direkte kan omsættes som analysegrundlag og forståelsesramme for en hvilken som helst tematiseret praksis. Alt hvad der er virkeligt kan udtrykkes propositionelt. Den kritiske teoris metode handler grundlæggende om at finde en interessant proposition og herefter finde argumenter for og imod dens gyldighed. en_US
dc.format.extent 24 s. en_US
dc.language dan en_US
dc.relation.ispartofseries Working paper;2005-008 en_US
dc.title Viden og Læring en_US
dc.type wp en_US
dc.accessionstatus modt05jan31 miel en_US
dc.contributor.corporation Copenhagen Business School. CBS en_US
dc.contributor.department Center for Markedsøkonomi en_US
dc.contributor.departmentshort CME en_US
dc.contributor.departmentuk Center for Market Economics en_US
dc.contributor.departmentukshort CME en_US
dc.idnumber 8799022443 en_US
dc.publisher.city København en_US
dc.publisher.year 2005 en_US


Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Files Size Format View
wp 08 - viden og laering.pdf 202.2Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record