Tweens, medier og forbrug

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Tweens, medier og forbrug

Show simple item record

dc.contributor.author Rasmussen, Jeanette
dc.date.accessioned 2012-11-13
dc.date.accessioned 2012-11-13T13:53:59Z
dc.date.available 2012-11-13T13:53:59Z
dc.date.issued 2012-11-13
dc.identifier.isbn 9788792842961
dc.identifier.isbn 9788792842978
dc.identifier.issn 0906-6934
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10398/8563
dc.description.abstract Denne afhandlingen har haft til formål at udvide den viden, vi har om markedsføring rettet mod børn. Børn i dag lever i en mere kommercialiseret barndom, børn betragtes i højere grad end tidligere som selvstændige forbrugere, markedsføringsmetoder på internettet er karakteriseret ved at være mere sofistikerede og mindre gennemskuelige, og der er stor markedsføringsmæssig fokus på yngre børn, og specielt de såkaldte tweens (defineres typisk som de 8-12 årige). Det har derfor været afhandlingens sigte at undersøge i et hverdagsperspektiv, hvordan 10-12 åriges brug af internettet, deres oplevelse og forståelse af markedsføring på internettet er relateret til deres forbrug (køb og forhold til mærker). Det er tweens oplevelse og forståelse af medier og forbrug, som er i fokus. Afhandlingens teoretiske grundlag er tvær-disciplinært, og derfor er relevante dele fra barndomsforskningen, medieforskningen og forbrugerforskningen blevet inddraget. Metodisk er der brugt en triangulering af empirisk materiale, da dette er specielt godt i forhold til undersøgelser om børn. en_US
dc.format.extent 348 en_US
dc.language dan en_US
dc.publisher Copenhagen Business School en_US
dc.relation.ispartofseries Ph.d. Serie;35.2012
dc.title Tweens, medier og forbrug en_US
dc.type phd en_US
dc.accessionstatus modt12nov13 lbjl en_US
dc.contributor.corporation Copenhagen Business School. CBS en_US
dc.contributor.department Institut for Afsætningsøkonomi en_US
dc.contributor.departmentshort en_US
dc.contributor.departmentuk Department of Marketing en_US
dc.contributor.departmentukshort MARKETING en_US
dc.publisher.city Frederiksberg en_US
dc.publisher.year 2012 en_US
dc.title.subtitle Et studie af 10-12 årige danske børns brug af internettet, opfattelse og forståelse af markedsføring og forbrug en_US


Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Files Size Format View
Jeanette_Rasmussen.pdf 2.111Mb PDF View/Open phd-afhandling

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record