Kommercialisering

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Kommercialisering

Vis flere oplysninger

Titel: Kommercialisering
En nøgle til velfærd og velstand
Forfatter: Ritter, Thomas; Geersbro, Jens
Resume: Diskussionen om Danmarks fremtid som velfærdstat er i fuld gang – og har været det i et stykke tid. På det seneste har en ny rapport fra OECD tegnet et dystert billede for Danmark, idet landets produktivitet fortsat er for nedadgående. Så det store spørgsmål er nu endnu mere aktuelt: Hvad skal Danmark leve af i fremtiden for at bevare og udbygge velfærd og velstand? For at belyse dette spørgsmål fokuserer en stor del af diskussionen på ”produktivitet” som nøglen til velfærd og velstand. Vi vil i denne rapport argumentere for en supplerende faktor, som vi mener er af endnu større betydning end selve produktiviteten: Danmark kan og skal leve af kommercialiseringevnen. Evnen til at kommercialisere dækker over virksomheders aktiviteter til at tjene penge med deres ydelser (produkter, service, m.v.). Kort sagt handler kommercialisering om at forstå kundernes behov og værdiskabelse, matche denne indsigt med ydelser, og bygge passende relationer med kunder for at forklare værdi. Hvor god en virksomhed er til kommercialisering kan måles som: Kommercialiseringsefficens = Omsætning / ydelser.
URI: http://hdl.handle.net/10398/8596
Dato: 2012-12-12

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Filer Størrelse Format Vis
RitterGeersbro.pdf 207.4Kb PDF Vis/Åbn Working paper

Dette dokument findes i følgende samling(er)

Vis flere oplysninger