Giv en ged

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Giv en ged

Vis flere oplysninger

Titel: Giv en ged
Kan giver-idealtyper forklare støtte til velgørenhed og understøtte relationsopbygning?
Forfatter: Rasmussen, Hans Peter
Resume: ”Giv-en-ged” er navnet på en kampagne, som Folkekirkens Nødhjælp (FKN) lancerede op mod jul tilbage i 2006. Den er et godt eksempel på, hvordan det at give penge til velgørenhed ikke kun handler om at hjælpe fattige mennesker i nød eller kun om at støtte et godt formål. Kampagnen solgte i 2006 over 50.000 gavekort, og salget via hjemmesiden www.givenged.dk nåede hidtil usete højder herhjemme for onlinehandel. Det medførte blandt andet, at DIBS (online betalingssystem) en enkel dag lukkede ned for salg på hjemmesiden, fordi det høje antal bestillinger blev forvekslet med et hackerangreb, som aktiverede sikkerhedssystem hos DIBS. I alt indbragte kampagnen ti millioner på under en måned, og når man ser bort fra fællesindsamlinger ved tv-shows, er det en af de mest succesfulde indsamlingskampagner herhjemme
URI: http://hdl.handle.net/10398/8671
Dato: 2013-03-26

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Filer Størrelse Format Vis
Hans_Peter_Rasmussen.pdf 2.667Mb PDF Vis/Åbn PhD afhandling

Dette dokument findes i følgende samling(er)

Vis flere oplysninger