Kollektiv Intelligens

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Kollektiv Intelligens

Vis flere oplysninger

Titel: Kollektiv Intelligens
Adfærd og praksis i Danmarks største virksomheder
Forfatter: Hallin, Carina A.; Jensen, Julian J. U.
Resume: Dansk erhvervsliv er anerkendt som et af de mest innovative i verden, men i disse år møder dansk erhvervsliv nye store udfordringer. Danske virksomheder står overfor at tilpasse sig til den fjerde industrielle revolution, som bygger på den teknologiske udvikling og ikke mindst digitalisering (Erhvervs og Vækstministeriet, 2016). Samlet set vil den fjerde industrielle revolution medføre nye krav til virksomheder som vil blive udfordret på effektivitet, omkostning, kreativitet og innovation samt evnen til at forudsige nye markedstrends og operationelle ændringer bedre end konkurrenterne. Nyere forskningslitteratur påviser, at ”crowds” har kollektiv intelligens, der kan bidrage med nye kreative og innovative løsninger, og endda forudsige fremtiden for virksomheder ganske præcist (Hong & Page, 2001; 2004; Landemore, 2012; Surowiecki, 2004). Crowds såkaldte kollektive intelligens kan aggregeres i form af crowdsourcing ved brug af hardware og software og udgør en ny ressource for at udvikle konkurrencedygtighed for virksomheder.
URI: http://hdl.handle.net/10398/9462
Dato: 2017-02-15

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Filer Størrelse Format Vis
Forskningsrapport CBS-INT 1_2017.pdf 13.90Mb PDF Vis/Åbn Report

Dette dokument findes i følgende samling(er)

Vis flere oplysninger