Partnering

OPEN ARCHIVE

Union Jack
Dannebrog

Partnering

Show full item record

Title: Partnering
I et økonomisk og juridisk perspektiv
Author: Tvarnø, Christina D.
Abstract: Spørgsmålet er om der er aftaleretlig revolution på vej, en revolution som er baseret på, at hvis virksomhederne vil overleve i den globale økonomi kræves nye initiativer for at skabe værdi.1 Den globale økonomi er karakteriseret ved omskiftelighed og aggressiv konkurrence. Derfor kan virksomheder sjældent stå alene om at skabe værdi.2 Det er forandringen i virksomhedernes værdiskabelse, som er årsagen til revolutionen. I stedet for at skabe værdi alene skaber virksomhederne nu værdier i fællesskab og til det kræves nye samarbejdsformer og nye måder at indgå aftaler på, selv i virksomhedens første levetid. De gamle metoder og teorier duer således ikke mere. Nye samarbejdsformer indbefatter både i Storbritannien,3 USA og i Danmark begrebet partnering. Selv om partnering er et forholdsvist nyt begreb i Danmark, har partnering allerede i USA vist at være vejen til fundamentale forandringer for, hvordan store virksomheder kontraherer.
URI: http://hdl.handle.net/10398/8656
Date: 2013-02-20

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons License.

Files Size Format View
Tvarnoe_2003.pdf 203.9Kb PDF View/Open Working paper

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record